2008. július 22., kedd

Vaníliás kifli svájci nemzeti ünnepre

Swiss National Day - Red, white or SwissEcet és olaj oldalán akadtam erre a felhívásra. Miután nagy rajongója vagyok Svájcnak, azon belül is Luzern-nek, rögtön elkapott a hév, hogy én is készítsek valamit, ami megfelel a kiírásnak. Hozzá kell tennem a svájci étel kategória nem játszott, ugyanis őszintén bevallom, nem ismerem a svájci konyhát. Én minden alkalommal két keréken jártam az országban, és akkor nem fordítottunk gondot a gasztronómia megismerésére. Habár a kenyérfélék kiválóak, ezt azért megtapasztaltam, ezért gondolkoztam azon, hogy esetleg bürlit sütök. Igazság szerint az első, ami eszembe jutott az a paradicsomleves volt csipetkével (o; Anyukám minden áron a kozák sapkára akart rábeszélni, hogy majd nem csokis tetejét csinálok neki, hanem némi ételfesték bevonásával pirosat. Én nem ismerem ezt a süteményt, de találtunk róla képet, nem volt szimpatikus :) Végül a vaníliás kiflire esett a választás, valamiért eleve magyaros fogásban gondolkoztam. Ez egy igen egyszerű teasütemény, nálam valamiért karácsonyi sütinek számít. A receptet az Ínyes Mesterből vettem,
aprócska változtatással.


Vaníliás kifli

15 deka lisztből, 10 deka vajból, 5 deka hámozott, őrölt mandulából, 2 kanál cukorból és 2 tojássárgájából tésztát gyúrunk. Kis kifliket formálunk belőle. Langyos sütőben inkább szárítjuk, mint sütjük. Mikor készen van, többször jól meghengergetjük vaníliás cukorban.
Én 165°C-on sütöttem 15 percig, szerintem így finom lett. Tettem a tésztába egy evőkanál vaníliakivonatot, és a porcukorhoz kevertem egy zacskó Bourbon vaníliás cukrot. Kb 50-60 darab kifli lett belőle.

This is my first English post and I think it'll be the only one for a long time :) My English is far from perfect, but I hope no one will have a problem to understand this short text :)
I'm a fan of Switzerland especially of Luzern. I have been in Switzerland several times, always by bike and it's beautiful. I have to admit I don't know the swiss cuisine, so I had to cook/bake something red/white. I chose this tea-biscuit, I think everyone knows it here in Hungary.
(Kifli is a traditional Hungarian pastry, it is crescent-shaped.)

Vanilla kifli

  • 150g flour
  • 100g butter
  • 50g peeled, grounded almonds
  • 2 tsp sugar
  • 2 egg yolks
  • 1 tsp vanilla extract
  • castor sugar
Preheat the oven to 165°C. Combine all the ingredients (except castor sugar) and stir together. Form small crescents/kiflis and bake them for about 15 minutes. Roll the hot kiflis in the castor sugar. You can add vanilla flavour to the castor sugar, too. (about 50-60 pieces)

I made a cross-shaped one too, just for fun (o;






2 megjegyzés:

zorra írta...

Mmmh, Vanillekipferl! Ich liebe sie und das Schweizerkreuz ist allerliebst! Danke.

chriesi írta...

Aranyos lett a kereszt. :)